info@tonyochcissisdansskola.se

Följ oss:

Så funkar det

Tony & Cissis dansskola är Tony Irving och Cecilia Ehrling som lär dig att dansa på ett tydligt och instruktivt sätt. Här hittar du enkla, effektiva och roliga lektioner som du kan börja med var och när du vill. Antingen hemma, på jobbet eller på resan. Du kan träna själv eller tillsammans med din danspartner. Allt du behöver är din telefon, läsplatta eller datorn, uppkoppling och lite utrymme att röra dig på.

Vi använder ett väl genomtänkt och pedagogiskt lektionssystem som är anpassade efter det sätt som Tony och Cecilia har lärt många människor att dansa genom åren.

Här kan du på ett tryggt och säkert sätt lära dig att dansa så att du när du går ut på dansgolvet kan känna dig trygg och säker på att du klarar de olika rörelserna.

Så här är kurserna upplagda

Varje dans har 3 nivåer. I varje nivå finns det 3 olika danssteg med förare, följare och par. Tanken är att du som följare lär dig dina steg separat, samma gäller för följaren och när ni båda kan era steg så lär ni er dem tillsammans som ett par.

Du kan titta på filmerna hur många gånger du vill under den period du har valt så du kan repetera dina steg tills du kan dem. Även om du tycker att du kanske kan dansa och vill hoppa till en svårare nivå direkt måste du gå igenom de olika nivåerna i rätt ordning för att förstå och lära dig rätt.

Det här får du när du köper en kurs

• Tillgång till ett stort utbud av olika danspass anpassade att göra hemma, på jobbet eller på resan.
  • Ett dansprogram skapat av de mycket erfarna danscoacherna Tony och Cecilia utifrån dina personliga önskemål och behov.
  • Utförliga stegkort där de olika stegen beskrivs i textform.

Så här kommer du igång

• Vill du se om det här kan vara något för dig så kan du välja Prova på. Då får du testa ett steg i olika danser för att förstå hur kurserna är upplagda men du har inte tillgång till en hel nivå.
  • Registrera dig direkt via registreringsformuläret och kom igång med en dans på tre nivåer under 15 veckor.
    I en nivå har du de 3 första stegen i varje dans för Förare, Följare och Par. Där får du och din partner de allra första grundstegen i dansen som ni behöver för att gå vidare till nästa nivå 2 och sedan nivå 3. Kurserna är upplagda så att ni måste lära er en nivå i taget. Varje nivå har 3 olika steg.
  • Du får lära dig totalt 3 olika steg i varje nivå vilket är en basnivå för att du som nybörjare kan komma igång att dansa. Det räcker för att du ska våga dig ut på dansgolvet och ha roligt. Det tar ca 1 månad per nivå men beror mycket på hur ofta du tränar. Glöm inte att du själv måste kunna stegen innan du kan utföra de med din partner. Registrera dina betalningsuppgifter och börja träna.

Hur fungerar kortbetalningen?

För att få tillgång till danserna på Tony och Cissis Dansskola väljer du ett av kursalternativen. Dragning görs med det betalsystem du valt och kursen startar direkt. Vi erbjuder inte pengarna tillbaka under en pågående kursperiod. Vi har ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Hur snabb internetanslutning måste jag ha?

Den lägsta möjliga anslutningshastigheten är 1,5 megabit per sekund, men en snabbare uppkoppling ger bättre bildkvalitet. Bildkvaliteten kan variera något mellan olika datorer och påverkas även av var du befinner dig, den tillgängliga bandbredden och hur snabb internetuppkoppling du har. Alla pass på Tony & Cissis dansskola finns i HD.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

När perioden för din kurs har gått ut så har du inte längre tillgång till kurserna. Observera att vi inte har uppsägningstider vilket gör att din kurs avslutas direkt när kursen är slut.

Tony & Cissis Dansskola
B&P Digital Media Distribution